Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků
Škola je zapojená do projektu Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000210 spolufinancovaného Evropskou unií.
Cílem projektu je zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze. Projekt zlepšuje vzdělávací praxi formou zvyšování kompetencí škol a školských institucí v oblasti inkluzivního vzdělávání v rámci akce KLIMA. Projekt realizuje metodickou podporu pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou a navyšování odborných kapacit pro práci s žáky s potřebou podpůrných opatření a s marginalizovanými skupinami jako jsou Romové. Primárním nástrojem projektu jsou:
1. pilotní ověřování pozice Koordinátora inkluze ve školách.
2. zřízení funkcí školního asistenta, školního speciálního pedagoga a školního psychologa ve školách.
Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni zajišťuje coby partner projektu metodické vedení školních asistentů (KA 05) na 15ti spolupracujících školách a vzdělávací akce pro rodiče a širší veřejnost na téma inkluzivní vzdělávání (KA 06).
Jmenuji se Iva Třísková, pracuji na škole jako speciální pedagog.
Konzultační hodiny
Po 8:00 – 9:30 14:00 – 14:45
Út 8:00 – 9:30 12:45 – 13:45
St 8:00 – 9:30 13.00 – 14:30
Pá 8:00 – 8:45 13:00 – 14:00
možnost individuálních konzultací dle domluvy
1. Depistážní činnosti
Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
2. Diagnostické a intervenční činnosti
A) Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení. Speciálně pedagogická diagnostika (oblast čtení, psaní, specifických funkcí, matematiky).
B) Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení plánu pedagogické podpory v rámci školy (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností).
C) Realizace intervenčních činností, tj.
- provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační),
- provádění, event. zajištění speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních se skupinou žáků,
- participace na vytvoření PLPP, IVP ( v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř a vně školy),
- průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav,
- úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů,
- speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy školy,
- konzultace s pracovníky specializovaných poradenských a dalších pracovišť
3. Metodické a koordinační činnosti
- příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole.
- kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.
- participace na vytváření vzdělávacích plánů a programů školy s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- metodické činnosti pro pedagogy školy-specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
- koordinace a metodické vedení pedagogických asistentů ve škole.
- dokumentace případů a její zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administrativa.