Školní psycholog

Mgr. Jitka Čermáková Dis

Konzultační hodiny

Po – Čt:  8:00 –  14:00  

Pá:           8:00 – 12:00

Schůzku si lze individuálně dohodnout na tel. č. nebo prostřednictvím emailu:

Telefon: 775 651 968

e-mail: cermakova@na-zskom.cz

Školní psycholožka je ve škole k dispozici nejen žákům, ale také rodičům a pedagogům.

Velmi úzce spolupracuje se speciálním pedagogem, výchovným poradcem, metodikem prevence a s třídními učiteli.

Hlavní oblasti činnosti psycholožky ve škole jsou:

Diagnostika a depistáž

  1. nadaných dětí
  2. diagnostika při výukových a výchovných problémech žáků
  3. zjišťování třídního klimatu (screening, ankety, dotazníky)
  4. depistáž žáků se sociálním znevýhodněním
  5. spolupráce se speciálním pedagogem při depistáži dětí se specifickými poruchami učení

Konzultační, poradenské a intervenční práce

  1. krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
  2. individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení)
  3. péče o integrované žáky
  4. prevence školního neúspěchu žáků
  5. skupinová a komunitní práce s žáky
  6. podpora spolupráce třídy a třídního učitele
  7. individuální konzultace pro pedagogy v oblasti výchovy a vzdělávání
  8. konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí.
  9. kariérové poradenství u žáků (individuální konzultace s žáky i zákonnými zástupci, diagnostika studijních předpokladů)

Metodická práce a vzdělávací činnost

  1. spolupráce při zápisu do 1. třídy
  2. metodická pomoc třídním učitelům
  3. konzultace a metodické vedení pracovních seminářů pro pedagogické pracovníky
  4. koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole
  5. koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými zařízeními atd.
  6. podpora učitelů při tvorbě ŠVP
  7. besedy a osvěta pro zákonné zástupce
  8. participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání na střední škole
  9. metodická pomoc pedagogickým pracovníkům při přípravě vyrovnávacích opatření žáků se sociálním znevýhodněním a žáků se zdravotním znevýhodněním.